tamarai
Komentari isključeni za Kako prihvatiti sebe u procesu promjene
and posted in SAVJETI PSIHOLOGA

Proces promjene ne mora nužno biti bolan i mukotrpan ukoliko se uoče mnogobrojne mogućnosti za bolje razumijevanje ličnih promjena. Postoji nekoliko zona kroz koje svaki pojedinac treba da prođe. Zona komfora, tu se dešavaju i nalaze stvari koje su vam poznate i gdje vam je komforno,  bile one ugodne ili ne, to su stvari sa kojima ste naučili da se nosite. Vaše navike, rutine, vještine, znanje i vaše ponašanje je takođe dio vaše zone komfora. Oko vaše zone komfora se nalazi zona učenja. Ovo je zona za koju živite, koja obogaćuje vaš pogled na svijet, kao što je učenje stranih jezika, putovanja u strane zemlje, dobijanje novih iskustava. Ovo je područje gdje opserviramo, eksperimentišemo, učimo i uživamo.  Ljudi obično imaju tendenciju da se iz ove zone vraćaju u zonu komfora, dok je napuštanje ove zone i prelazak u neku novu,nepoznatu, krajnje opasna akcija. Oko vaše zone učenja se nalazi ono što se naziva zona panike ili zona u kojoj nemate prethodna iskustva. U njoj se nalaze vaši iracionalni strahovi koji vam govore da ne izlazite van vaše zone komfora, da bi vaš izlazak mogao dovesti do veoma ozbiljnih stvari koje bi se mogle desiti.  Izlazak iz prethodne zone je zapravo ulazak u magičnu zonu, zonu u kojoj vam se divne stvari mogu desiti, ali vi to još uvijek ne znate jer nikada niste bili tamo. Neki ljudi vjeruju da ukoliko odu u magičnu zonu da se nikada više neće moći vratiti u  svoju zonu komfora, da će njihova zona komfora jednostavno nestati. Napuštanje zapravo znači proširivanje vaše zone komfora i zone učenja. Promjena ne znači da ćete izgubiti ono što ste imali! Promjena znači da ćete dodati na to što ste imali, promjena zapravo znači razvoj.

Comments are closed.