tamarai
Komentari isključeni za Uticaj fizičke aktivnosti na mentalno zdravlje
and posted in SAVJETI PSIHOLOGA

Odavno je poznato da redovna fizička aktivnost ima nevjerovatne prednosti, ne samo za fizičko zdravlje, već i za sve druge oblasti zdravlja, uključujući mentalno, emotivno, intelektualno, pa čak i socijalno blagostanje. Redovno aerobno vježbanje povećava nivo dopamina i seratonina u mozgu koji su povezani sa poboljšanjem zadovoljstva. Aerobne vježbe povećavanju lučenje endorfina, hormona koji je zadužen za poboljšanje raspoloženja i energije. Fizička aktivnost poboljšava sposobnost uma da izdrži svakodnevne stresove i nevolje, a povećava i kvalitet sna. Dokazano je da trening snage smanjuje napetost u tijelu i umu. Vježbanje povećava društvenu aktivnost i smanjuje osjećaj usamljenosti i izolacije. Sve u svemu, vježbanje je jedan od najboljih i najzdravijih načina da se poboljšaju sreća i zadovoljstvo. Osobe koje su depresivne obično veoma malo upražnjavaju bilo koju vrstu fizičke aktivnosti, što predstavlja jedan od načina na koji se depresivno raspoloženje održava i potpomaže. Fizička neaktivnost je u isto vrijeme i posljedica i uzrok depresivnog raspoloženja. Jedini način da izađete iz tog začaranog kruga jeste da natjerate sebe da se pokrenete i izađete iz kuće, makar to i bilo protiv vašeg trenutnog raspoloženja. Naparvite plan, počnite od lakših aktivnosti, šetnje po kraju na primer. Svaki dan imajte bar po pola sata neke fizičke aktivnosti. U početku će vam biti teško ali kasnije ćete se bolje osjećati. Budite strpljivi.

Comments are closed.